Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Jak dwóch wrocławian przekonało chińskiego giganta

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Prowadzili firmę w Chinach, nawiązali kontakty z koncernem Xiaomi, jednym z największych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Przekonali Chińczyków, by ekspansję na rynki europejskie rozpoczęli z Wrocławia.
Jak dwóch wrocławian przekonało chińskiego giganta

Jak dwóch wrocławian przekonało chińskiego giganta
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Jak dwóch wrocławian przekonało chińskiego giganta
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Jak dwóch wrocławian przekonało chińskiego giganta
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Co stolica Dolnego Śląska ma wspólnego z Szanghajem?

Wartość chińskiego giganta szacuje się na 46 miliardów dolarów. Jest w ścisłej światowej czołówce producentów elektroniki użytkowej. Jak dwaj młodzi wrocławianie, Jakub Tomasiczek i Bartłomiej Sawczyn, przekonali koncern, żeby to właśnie im powierzył stworzenie pierwszej w Europie oficjalnej sieci dystrybucji marki Xiaoyi, znanej z kamerek?

– W znacznej mierze to efekt kontaktów, które nawiązaliśmy w Chinach. Studiowałem w Szanghaju, handel międzynarodowy i język chiński, i mieszkałem tam siedem lat. Bartek dołączył do mnie, kiedy zdecydowaliśmy się na wspólny biznes – opowiada Jakub Tomasiczek, dyrektor generalny firmy JBTS, oficjalnego dystrybutora w Polsce marki Xiaoyi.

W Szanghaju założyli i prowadzili platformę kurierską. Ofertę kierowali przede wszystkim do mieszkających w Chinach cudzoziemców, którzy mieli zwykle kłopoty korzystając z usług miejscowych firm kurierskich. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę.

– Zebraliśmy wtedy mnóstwo bezcennych doświadczeń. Jeśli chce się współpracować z Chińczykami, trzeba dobrze poznać ich mentalność. Dla nich w biznesie liczą się wzajemne zrozumienie i zaufanie, cierpliwość i solidność. To był nasz atut w negocjacjach z marką Xiaoyi – dodaje Bartłomiej Sawczyn, dyrektor operacyjny firmy JBTS.

Przekonali Chińczyków także tym, że znakomicie poruszają się również w europejskich realiach biznesowych. To o tyle istotne, że chińskie firmy, nawet te największe, niedostatecznie orientują się w potrzebach odbiorców z zagranicy.

– A to właśnie oni wyznaczają trendy. Kamerki Xiaoyi przeznaczone na rynki europejskie mają lepszą specyfikację i dostosowane są do wymagań zachodnich klientów. Z drugiej strony, nasze zadanie polega na tym, by przekonać ich, że chińskie produkty mogą jakością konkurować z najlepszymi, a pod względem użyteczności nawet ich przeganiać –dodaje Bartłomiej Sawczyn.

Sieć dystrybucji marki Xiaoyi wrocławianie stworzyli w oparciu o portal xiaoyi.pl, rozwijają współpracę z serwisem Allegro, a w perspektywie mają także wprowadzenie sprzedaży do punktów handlowych na terenie całego kraju. Obecnie w ofercie są dwa modele kamerek – Yi Action dla aktywnych oraz Yi Home do użytku domowego, w sklepach, biurach czy magazynach.

– Z czasem asortyment będzie się poszerzał, prowadzimy już działania w tym kierunku. Jednak na razie priorytetem jest rozwój sieci w Polsce i wejście na inne duże rynki europejskie – mówi Bartłomiej Sawczyn.

Jakub Tomasiczek już wcześniej zetknął się z kamerką Yi Action jako użytkownik, a jego pasja również odegrała istotną rolę w tym, że wrocławianie zainteresowali się właśnie marką Xiaoyi.

– Wybrałem się w podróż motocyklem po Wietnamie, z północy na południe, a relacje zamieszczałem na swoim wideoblogu. Mieliśmy mnóstwo przygód, także z różnymi kamerkami znanych producentów. Niestety często się psuły. Tak trafiłem na produkty Xiaoyi, które przekonały mnie funkcjonalnością, parametrami technicznymi i niezawodnością – mówi Jakub Tomasiczek.

Klientów w Polsce przekonują również ceną. Przy specyfikacji z tej samej półki są 3-4 razy tańsze niż kamerki konkurencyjnych marek.

– Dotyczy to właściwie wszystkich produktów Xiaoyi. Dlatego widzimy w nich bardzo duży potencjał. Już niedługo nasza firma znacznie się rozrośnie. Będziemy potrzebowali informatyków, grafików, osoby do obsługi klienta i logistyki. Większość biznesowych rozmów prowadzimy w Warszawie, ale siedziba firmy jest we Wrocławiu i tak pozostanie, ponieważ jesteśmy lokalnymi patriotami. Poza tym, przy zachowaniu proporcji, panuje tu równie dobra energia do prowadzenia biznesu jak w Szanghaju – podkreśla Bartłomiej Sawczyn.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl